تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «گیرنده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنیاد سینمایی فارابی تنها در موارد معدود مقتضی و ضروری باید وارد حوزه تولید فیلم شود. در واقع جایی که مدیر احساس میکند خودش شخصاً و رأساً باید وارد گود شود فارابی می تواند دست به تولید اثر بزند. در غیر این صورت بهتر است تولید فیلم به سایر تشکل های مرتبط مانند اتحادیه تهیه کنندگان، خانه سینما و... سپرده شود.
وی ادامه داد: در واقع نهادهایی که میتوانند از عهده تولید فیلم های فاخر برآیند باید تولیدات سینمایی را در دست بگیرند و دولت تنها باید روی عملکرد آن ها نظارت ویژه داشته باشد. دولت باید صرفاً خط مشی، حوزهها و شاخصهها را به صورت روشن و شفاف مطرح کند و هم روی نحوه صرف بودجه و هزینه کردها نظارت کند و هم بر محتوا و مضمون آثار؛ بی تردید شاخصه های سینمای جمهوری اسلامی ایران هم مشخص است و باید بر اساس اصول نظام باشد.
قهرمانی در همین رابطه متذکر شد: ما مشابه این جریان را در حوزه نظامی شاهد هستیم. در حوزه نظامی به این رفتار عمل کلی می گویند. شرایط در حوزه نظامی به این شکل است که هر لشکر یک توپخانه دارد اما فرمانده یک گردان جداگانه توپخانه ای دست خودش دارد و جایی آن را به کار می گیرد که لشکر درست عمل نمی کند.
ارسال نظر